zondag 13 september 2015

Teksten en citaten uit mijn schrift

Vandaag een paar mooie teksten en citaten, die me de afgelopen weken aanspraken tijdens het lezen van de Bijbel of van een ander boek. Ik zit het schriftje waar ik het in opschrijf eens door te bladeren en kom dan zulke mooie dingen tegen, daar word ik echt door bemoedigd! En ik hoop dat het dat jou vandaag ook doet!

Mijn schriftje ziet er heel anders uit!
Jezus zegt dat er maar één manier is om zich geestelijk te ontwikkelen, namelijk door concentratie op God. Jezus leert ons dat de groei van het geestelijk leven niet afhangt van de aandacht die we op dat leven richten, maar van ons geconcentreerd zijn op onze Vader in de hemelen. Als u God van nut wenst te zijn, zorg er dan voor dat de relatie met Jezus goed blijft door u op Hem te blijven concentreren, en Hij zal u nuttig maken, elke minuut van uw leven, al bent u zich hiervan niet bewust. (Geheel voor Hem, Oswald Chambers)   
 ❤`✿.¸¸.ღ Elisabeth ღ.¸¸.✿`❤
Er zijn dingen in het leven waarvoor we niet moeten bidden - stemmingen bijvoorbeeld. Die verdwijnen nooit door bidden, we moeten ze uit ons leven gooien! Stemmingen zetelen bijna altijd in onze lichamelijke toestand, en niet in ons ware innerlijk. Het is een voortdurende strijd om niet te luisteren naar de stemmingen die uit onze lichamelijke toestand voortkomen, maar we moeten onszelf vastpakken en flink door elkaar schudden en dan zullen wij merken dat wij best kunnen doen wat wij beweerden niet aan te kunnen. Het probleem is dat we niet willen. Het christelijk leven is een leven van vleesgeworden durf en vastberadenheid. (Geheel voor Hem, Oswald Chambers)
 Prayers for strength, comfort and courage~.
Doch gij, om mijn ziel, zwijg Gode, want van Hem is mijn verwachting! (Ps 62:6)
Adorable Dress 
Want deze God is onze God, eeuwig en altijd. Hij zal ons leiden tot de dood toe. (Ps 48:15)
.

Ten dage van onze vrees moeten wij God verwachten voor de bemoedigingen die voldoende zijn om onze angsten tot zwijgen te brengen. (Dagelijks omgang met God, Matthew Henry) 
Ten dage dat ik zal vrezen, zal ik op U vertrouwen. (Ps.56:4)
  
Zie, God is mijn Helper. De Heere is onder hen die mijn ziel ondersteunen. (Ps. 54:6)
. 
Dit weet ik, dat God met mij is. (Ps. 56:10b)
Celtic 
Ik roep tot God, de Allerhoogste. Tot God, Die Zijn werk aan mij voltooien zal. (Ps. 57:3)
 Rustic Wash Day
Want heil van een mens te verwachten is nutteloos. Met God zullen wij krachtige daden doen. (Ps. 60:13b,14a) 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten