maandag 16 oktober 2017

GIVE AWAY! 'Hoe ik ging doen wat ik niet durfde' van Mira de Boer


Zoals ik al in een eerdere blog schreef, wat een uitdagende titel! Wie wil dat eigenlijk niet eens: iets doen wat je eigenlijk niet durft? Mira neemt je op een prettige manier mee in haar avontuur om eens iets anders te doen dan je gewend of vertrouwd bent. De inleiding begint met een vraag:
Hoe zou je het vinden als jouw keukentafel een plek wordt waar mensen God en Jezus leren kennen?
Dat is voor mij persoonlijk een vraag die wel iets met me doet. De keukentafel is een fijne plek om aan te werken, om soms eens koffie aan te drinken en te praten met een vriendin, een plek waar huiswerk gemaakt wordt, geknutseld, getekend en gegeten wordt. En eerlijk is eerlijk, ik ben nog niet zover dat ik een buurvrouw op de koffie vraag, maar ook nu met de mensen die wel aan mijn tafel zitten, heb ik het verlangen dat het een plek is en nog meer wordt, waar we met elkaarJezus beter leren kennen.

Maar even terug naar het boek, elk hoofdstuk begint met een verhaal uit de Bijbel, geschreven op een manier waarin je je eigen situaties kunt herkennen of een verhaal uit het leven van Mira of over iemand die zij kent. Dan zijn er vragen, waar je de ene keer wel en de andere keer niet je Bijbel voor nodig hebt. Vervolgens beschrijft Mira iets waar je verder over na kunt denken. Dit maakt het allemaal heel bruikbaar voor een groep! Dan is er ook nog een uitdaging die je kunt 'doen' en sluit het hoofdstuk met hoe Mira zelf dit in praktijk heeft gebracht.

De stappen zijn niet hoogdravend, maar laagdrempelig en Mira schroomt ook niet om haar eigen zwakheden te benoemen. Dat maakt het heel prettig leesbaar en stimuleert om echt na te denken of je zelf ergens toch ook een stapje kunt zetten om uit te delen van wat je hebt gekregen.

Er is in het boek veel ruimte voor notities, je kunt er fijn je eigen verhaal en ervaringen in kwijt!


Ik wil dit boekje graag als 'give away' verloten. Niet omdat ik het geen goed boek vind en er vanaf wil. Maar juist omdat ik het wel een goed boek vind. Op dit moment van mijn leven gaat de meeste aandacht en energie uit naar ons gezin, waardoor ik er niet heel praktisch mee aan de slag kan. En als ik moet wachten op een tijd waarin ik dit wel kan, dan is het jammer voor jou, die er nu wel iets mee kan!

Hoe ga ik het doen? Heel eenvoudig! Ik zou het erg leuk vinden als mijn blog wat meer bekendheid krijgt, dat kan heel eenvoudig door eens een aankondiging op mijn facebook pagina te liken of nog beter, te delen! Heb je geen fb, geen probleem! Het enige echte nodige is dat je even in een reactie op deze blog of op m'n fb-pagina of via de app een berichtje stuurt, dat je mee wilt doen!







3 opmerkingen:

  1. Hier een stille-bloglezende(-en-genietende!!)-niet-facebook-hebbende....die wel erg graag meedoet! 😃
    Had dit boek zien liggen en heb m inmiddels zelfs op mn verlanglijstje staan! Wie weet! Gods zegen verder en bedankt voor al je mooie inspirerende en open blogs! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen