maandag 18 mei 2020

'Geboorte van hoop' van Rachel Marie Stone

Een roman! Daar ben ik niet zo van...
Dus vraag ik mijn dochter van 18 of ze zin heeft een boek te lezen en er iets over te schrijven. En dat wil ze en dat deed ze zomaar even in 2 dagen. Iets waar ik weken, misschien wel maanden mee bezig zou zijn! Mijn dank is groot!


Het boek Geboorte van hoop wordt vanuit de ik-vorm geschreven als een verhaal van een vrouw die een paar jaar in Malawi heeft gewoond. Over het algemeen gaat het over geboortes, een nieuw leven en eigenlijk over het leven zelf. Op de achterkant van het boek staat dan ook 
‘Dit boek gaat over veel meer dan geboorte: het gaat over het leven zelf’.

Zelf vind ik het erg mooi geschreven, er kunnen lange zinnen tussen zitten die ik soms wel 3 keer moet lezen, maar alsnog heb ik het boek in 2 dagen uitgelezen. 

Het neemt je mee in de belevingen van een gezin dat van alles overkomt, 
Het is een erg avontuurlijk leven in Malawi, maar het brengt ook ziektes en andere kwellingen met zich mee. Je krijgt te zien hoe het er in Malawi aan toe gaat in ziekenhuizen en in het dagelijks leven.

Moeder zijn is een onderwerp dat vaak aan bod komt, een zinnetje wat meerdere keren in het boek wordt herhaald is ‘nu ben ik pas echt een moeder’. Ook gebeden die een moeder continu gebruikt om haar kinderen te beschermen, komen meerdere malen aan bod. 
Het geeft een kijkje in de bezorgdheid van een moeder, maar ook in de liefde die je ervoor terug krijgt.
Ik raad je aan om het boek te lezen omdat het hoop geeft dat het leven meer is dan je eigen zorgen. Ook laat het zien hoe mooi het is als er een nieuw leven komt, wat dit voor invloed heeft en hoe God het ten goede gebruikt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten