vrijdag 8 november 2019

'Dat Beloof Ik' van Tamera Alexander

Dit boek kreeg ik als recensie-exemplaar van uitgeverij 'Van Wijnen'. Ik vind het er mooi en veelbelovend uitzien. Maar het lukt me eigenlijk niet zo vaak een roman uit te lezen. Om die reden heb ik mijn zusje dit boek laten lezen en gevraagd of zij een recensie wilde schrijven. En dat wilde ze!
Veel leesplezier!


'Na een aantal boeken van Tamera Alexander te hebben gelezen, had ik het nieuwe boek op de reserveringslijst van de bibliotheek gezet. Wat leuk om het dan in je schoot geworpen te krijgen om het te lezen voor een review! De meeste boeken van deze schrijfster heb ik als een trein uitgelezen en "Dat beloof ik" stelde me wat dat betreft niet teleur, want ook dit boek leest als een trein en boeit vanaf de eerste bladzij. Er gebeuren grote dingen maar ook veel kleine dingen, wat het bij elkaar een fijn boek maakt om te lezen. Zodra je weet wie de hoofdpersonen zijn is de afloop van het romantische verhaal wel te voorspellen, maar de oorlog die word beschreven is erg indrukwekkend. Soms wel erg gedetailleerd, met name de stukjes over het amputeren van ledematen. Dit maakt, samen met de persoonlijke geloofsstrijd van de hoofdpersonen, het allemaal wel realistisch, en is het geen zoetsappig geromantiseerd verhaal. Het enige nadeel vond ik het verhaal wat in het boek word verteld, wat gaat over spoken en/of geesten. Voor mij persoonlijk valt dat niet helemaal samen met de christelijke lijn van het boek, wat toch ook heel duidelijk naar voren komt.

Verder zal ik niet teveel inhoudelijk verklappen, het is in ieder geval een boek waar je een paar avonden heerlijk mee kan zitten op de bank, dus bij deze: veel leesplezier!'



1 opmerking:

  1. Wat een prachtig boek lijkt me dit weer van haar. Ik heb het hier klaarliggen om te gaan lezen. Ik ben echt fan van haar. Mijn man heeft het al wel gelezen en was enthousiast. Dank voor je recensie!

    BeantwoordenVerwijderen