zondag 28 februari 2016

'Dicht bij God dicht bij elkaar' van Ina van der Beek

Dit is al het tweede boekje dat thuishoort in de categorie 'huwelijk' wat ik lees. Het eerste boekje was 'Een echtgenote naar Gods hart' van Elisabeth George. Het tweede, en daar schrijf ik dit keer iets over is:

Dicht bij God, dicht bij elkaar - Dagboek - Beek, Ina van der

40 korte, makkelijk leesbare stukjes over de relatie tussen man en vrouw in het huwelijk, waarvan elk derde stukje een huwelijk uit de Bijbel onder de loep neemt. Het is een mooi boekje om te zien, met een harde kaft en het bankstel met de vaas zie je op elke bladzijde terug, leuk!
Bij elk stukje staat een mooie Bijbeltekst.

Inhoudelijk vond ik het wat tegenvallen. In veel stukjes wordt min of meer gesuggereerd dat de beginperiode van een relatie/huwelijk alleen maar rozengeur en maneschijn zou zijn, maar dat je elkaar in latere jaren wel heel erg tegen zult vallen. Een tikje negatief naar mijn mening. Daarnaast wordt het woordje 'toch?' wel erg vaak gebruikt, wat me op een gegeven moment een beetje gaat irriteren.

Maar hoewel het dus niet mijn schrijfstijl is, kan het een fijn boekje zijn, als je net even wat extra aandacht aan de meest kostbare relatie in je leven wilt geven. Het moedigt je aan om te zoeken naar de waarden, maar ook naar de wil die God in Zijn Woord heeft geopenbaard en je leven daarnaar te richten. Omdat het precies 40 stukjes zijn, is het ook geschikt om te gebruiken tijdens de 40 dagen voor Pasen om samen mee bezig te zijn.

the promise:

Susan Lordi heeft dit prachtige beeldje gemaakt! Meer exemplaren kun je op deze website vinden/bestellen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten