maandag 15 augustus 2016

Give Away! 'Het antwoordenboek voor kids deel 1 & 2' van Ken Ham en Cindy Malott

Antwoordenboek voor kids deel 1    Antwoordenboek voor kids deel 2

Twee kleine, mooie boekjes vol met vragen van kinderen. Sommige vragen laten je glimlachen en soms ben je zelf ook nieuwsgierig naar het antwoord. Soms dacht ik er net even anders over. Een kleine greep uit de vragen die gesteld worden:
  • Hadden Adam en Eva ook een navel?
  • Hadden bijen al angels voordat Adam en Eva zondigden?
  • Als God de aarde ongeveer 6000 jaar geleden geschreven heeft, waarom staan de sterren dan miljoenen lichtjaren ver weg?
  • Moest Noach uitrekenen hoeveel voedsel hij moest meenemen, of vertelde God hem dat?
  • Waren er na de zondvloed nog gebouwen over?
  • Waarom vertelt de Bijbel ons niets over de ijstijd?
Bij elke vraag staat de naam van het kind die hem stelde met daarbij de leeftijd. Bij elk antwoord vind je het Bijbelgedeelte wat erbij gelezen kan worden, ter ondersteuning van de antwoorden. De boekjes staan vol met foto's van kinderen, maar ook van de schepping.


Nu ben ik natuurlijk geen kind meer en heb daarom m'n dochter van 12 gevraagd ook de boekjes te lezen. Ze heeft dat gedaan en zegt daarover: 
Aan het begin dacht ik dat het niet zo leuk voor mij zou zijn, omdat de vragen die ze stellen, daar denk ik eigenlijk niet over na. En sommige antwoorden lijken geschreven voor jongere kinderen. Toen ik verder ging lezen werd het wel leuker, omdat ik wel iets meer te weten kwam.
De boekjes zijn voor €7,95 per stuk te koop en uitgegeven door Grace Publishing House.
Omdat het nog minstens 2 jaar duurt voordat onze jongste hier interesse voor gaat hebben, ga ik deze boekjes weggeven. Wil je ze hebben, hoef je alleen een reactie onder deze blog te plaatsen of een reactie op de link op m'n facebookpagina. Maandag 22 augustus maak ik bekend wie de boekjes krijgt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten