zondag 26 juni 2016

'Je Bijbel ontdekken' van Elizabeth George

Wat ben ik blij met dit Bijbelstudieboekje voor tienermeisjes! Samen met L heb ik nu drie hoofdstukken gedaan. Het lukt niet om heel strikt om de zoveel tijd een nieuwe studie te doen. Maar als er te lang tussen zit, maken we samen gauw een nieuwe afspraak, omdat we het allebei fijn vinden.

Je Bijbel ontdekken - leidraad voor tienermeisjes

Er moet veel geschreven worden, daarom heb ik een apart schriftje gekocht en schrijf ik zelf van te voren alles al over, zodat L alles in kan vullen. Zo kan ik het misschien met S ook nog eens doen.
We gaan gezellig aan tafel zitten met wat drinken, bidden om de beurt en gaan aan de slag.

Elizabeth George leert je echt hoe je een Bijbelstudie aan moet pakken. Door ons mee te nemen en veel te laten oefenen en te motiveren de teksten toe te passen in je leven. worden Bijbelteksten al gauw een persoonlijke schat!
Zo was er in de eerste les een tekst uit Jesaja, waarin staat dat God ons met Zijn rechterhand ondersteunt. De volgende dag was L hard gevallen op school. De juf hielp haar overeind, liep met haar mee en ondersteunde haar met haar rechterhand! L moest er gelijk aan denken, dat God dát dus ook doet.
De derde les ging oa over dat niets onmogelijk is voor God. Precies een tekst die we die avond hadden gelezen aan tafel.
Dat is zo mooi en bemoedigend, daar word mijn hart warm van!

Het boekje is er ook voor tienerjongens en zelfs ook voor jonge vrouwen en nog een voor jonge mannen! Je betaald maar €9,95. Een aanrader!

Mommy and daughter matching pajamas:
Pinterest



1 opmerking: