donderdag 12 november 2015

'U komt de lofzang toe' van Noor van Haaften

Een paar jaar geleden heb ik Noor van Haaften voor het eerst zien en horen spreken op een conferentie. Wat me er van bij is gebleven, is dat ze Bijbelse personen heel dichtbij kon brengen, alsof het mensen waren die een straat verderop woonden en soms zelfs als was je die persoon zelf! En dat vind je terug in de boeken die ze schrijft. Na die conferentie heb ik een aantal boeken via marktplaats op de kop getikt, zoals 'Sterren van de hemel', 'Geroepen om vrij te zijn' en 'Zomaar'. In die tijd had ik de gewoonte om een heel seizoen met een schrijver op te trekken. Dan las ik alleen maar boeken van die schrijver/schrijfster. Dit zomaar als ideetje voor mensen die graag boeken lezen!:)

'U komt de lofzang toe'
Dit boek was er toen nog niet. Alleen de titel vind ik al zó mooi! Ik had het boek zelf wel willen schrijven!
Het thema wat je in het boek terug vind is 'muziek en lofzang in de Bijbel'. De afwisseling van Bijbelse verhalen, lofzangen in de Bijbel en gebeurtenissen uit het leven van Noor zelf, maken het een feestje om het boek op te pakken en er weer verder in te lezen.


Met een boek als dit, kan ik heel lang op de bank zitten. Niet alleen de teksten zijn mooi, maar ook de foto's vind ik een lust voor het oog! Een voorbeeld van een bladzijde:



Is het niet prachtig?

'Ik wil de Here te allen tijde prijzen, 
bestendig zij zijn lof in mijn mond.' 
(Psalm 34:2)

Wil je, zoals ik, (nog) meer lezen over boeken van Noor van Haaften, mijn volgende blog gaat over 'God is mijn Helper'.

God is mijn helper



1 opmerking:

  1. Wat een mooie gewoonte om een seizoen lang met een schrijver op te trekken. Het is best wel lang. Maar wel een leuk idee.

    Heel sfeerrijke foto's.

    BeantwoordenVerwijderen