donderdag 19 november 2015

Thuis magazine van Sestra

Het is de laatste jaren een cadeautje die ik mezelf niet wil onthouden. Het winter of zomer magazine van Thuis! Ook deze keer is het weer heerlijk om na een lange dag lekker mee op de bank te kruipen met een kop thee of koffie. 

Sestramagazine THUIS 2015

Elke keer als ik dat doe, dan blader ik 'm minsten 1 keer van voor tot achter of achter tot voor door. Er zitten zulke mooie bladzijden bij, bv deze:


Ik bedoel, een héle bladzijde gevuld met dadelkoek, wat wil je nog meer?! Ja, het recept natuurlijk! Nou, die staat op de bladzijde ernaast. En dit is nog maar één van de drie heerlijke baksels die er in staan. Ik ga dit recept zeker uitproberen, want ik ben dol op dadels!
Verder zitten er hele mooie velletjes cadeaupapier bij, met tips wat je er allemaal nog meer mee kunt doen dan cadeautjes inpakken.
En wat ik ook heel leuk vind is de 'januarichallenge 2016 fotochallenge' Voor elke dag een opdrachtje waar je die dag een foto van kunt maken. Ik heb ze allemaal alvast in m'n agenda geschreven en in januari kun je elke dag een blogje met een foto vinden op mijn andere weblog!
Het magazine staat vol met DIY-dingetjes. Ik moet er de smaak nog van te pakken krijgen, maar vind het al leuk om naar te kijken.
De interviews met verschillende mensen die vanuit een ander land hier zijn komen wonen vind ik erg goed! Zo hebben ze bv in Portugal de gewoonte elkaar de vraag te stellen: 'Wat kan ik voor je doen?' Om dat dan vervolgens ook echt te doen. Wat een eenvoudige en mooie manier om elkaar te dienen!
Het (bewerkte) stukje uit 'de deugdzame huisvrouw' van Rachel Held Evans heb ik nog niet gelezen, dat doe ik de eerstvolgende keer. Het boek zelf heb ik al wel gelezen, ontzettend gaaf! Maar dat is weer een ander verhaal.

Nu ga ik m'n dochter ophalen en overblijven op school. Soms overstelpt me een gevoel van dankbaarheid dat we zoveel vrijheid en nog zoveel vreugden en zegeningen hebben. Wat zou ik ze graag doorgeven aan bv de vrouwen in de Evin gevangenis in Iran... ik noem maar een plek! Daar ben ik nu een boek over aan het lezen, daar komt deze maand nog een recensie van. Maar ook van het boek 'In Zijn aanwezigheid' van Beth Moore en 'Onderweg met Jezus' van Coby Kremer.
Ik hoop dat jullie het leuk vinden om op deze manier met me mee te lezen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten