maandag 23 november 2015

'In Zijn aanwezigheid' van Beth Moore

70 dagen van gebed


Een nieuw boek van Beth Moore: In Zijn aanwezigheid. Alleen de titel maakt je al nieuwsgierig! Al lezend word ik weer geraakt door hoe Beth me weet aan te spreken. En wát mij zo aanspreekt is haar grote liefde voor Jezus en voor Zijn Woord. Op grond daarvan neemt ze een standpunt in. En opnieuw besef ik hoe belangrijk dat is. Dat we nadenken waarom we iets vinden of denken en dat kunnen terugbrengen naar Gods Woord. 
Een voorbeeld hiervan is het stukje van dag 27. Ik kan niet het hele stuk overtypen, maar zal er wat dingen uitpikken:
'We leven in het informatietijdperk. Er is een duizelingwekkende hoeveelheid aan bronnen beschikbaar. (...) Het internet biedt ons een schat aan informatie. We hebben toegang tot tips over gezondheid, financiën, relaties, mode, opvoeding, sanitair...(...)Er is slechts één keerzijde: tegen de tijd dat jij ervoor kiest om te veranderen, zijn de tips zelf al weer veranderd! (...) Gods Woord doorstaat de tand des tijds en is doelbewust  geschreven om op elke generatie van toepassing te zijn. Waarom? Omdat zijn raad altijd van toepassing is, ongeacht de veranderingen in ons leven. (...) Tijden zullen veranderen, maar het Woord van God houdt stand. Vertrouw op tijdloze adviezen, op tips die blijven voortbestaan ook wanneer de technologie van vandaag slechts een aandenken uit het verleden is geworden. 'Hemel en aarde zullen verdwijnen, maar mijn woorden zullen nooit verdwijnen.' (Mat. 24:35).'
Na elke dagstukje is er een hele bladzijde om een gebed op te schrijven. Er zijn zes categoriën waar je aandacht aan kunt geven, maar wat niet hoeft als je er die dag maar aan één toekomt: 'Erkennen van Gods gezag, zonde belijden, eren  & aanbidden, nodigen tot toerusting, intimiteit delen en lijstje langsgaan/voorbede'. Op deze manier kun je er echt jouw tijd met God van maken en er later nog eens in terug lezen.

Zelf heb ik eens het boek 'God op Zijn Woord vertrouwen' gelezen en de bijbehorende toespraken gekeken. Het was in een tijd dat ik erg veel last had van paniek en angst. Ik dank God nog voor deze serie, waarin ik echt aangemoedigd werd om God op Zijn Woord te geloven en het ook toe te passen in mijn leven. Daardoor kwam er een keerpunt in die angstige periode. Ik ben God dankbaar voor deze vrouw die zich op deze manier door God laat gebruiken. Wat ik ook mooi vind is te zien hoe ze zichzelf klein maakt voor God om Hem alle eer te geven voor wat Hij in haar leven heeft gedaan.



1 opmerking:

  1. Ik had een paar boeken van haar en las er in. Sommige dingen vond ik zo mooi. Maar na het lezen van dit artikel ben ik voorzichtiger geworden: https://thekingsdale.wordpress.com/2013/09/03/beth-moore-false-teacher/

    Ik vind veel uitspraken van haar nog steeds mooi maar wil voor een Bijbelstudie weten wat iemand echt leert.

    BeantwoordenVerwijderen